angielski dla prawników warszawa

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 13

Nowy element do chrześcijaństwa wniosła wędrówka narodów, stwarzając na miejsce upadłego społeczeństwa państwa rzymskiego nowe społeczeństwo, w którym stare, słabe resztki rzymskiej produkcji i rzymskiej filozofii, zmieszane z młodzieńczo-świeżą materią giermańską i z jej naiwnym, zadowolonym z życia światopoglądem, wytworzyły nowy osobliwy układ życia. Z jednej strony kościół chrześcijański stał się węzłem, łączącym nowe twory angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 3

Już sofiści zaczęli od tego, że nie wiele cenili poznanie natury. Jeszcze dalej od nich poszedł Sokrates, który sądził, że drzewa nie mogłyby go niczego nauczyć, a tylko ludzie w mieście. Plato zapatrywał się na filozofię natury jako tylko jeszcze na zabawkę. I metoda filozofii stała się przez to inną. Filozofia natury z konieczności zwraca angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 2

Jednocześnie z wystąpieniem na pierwszy plan etyki rozpoczyna się nowa nauka, nieznana światu starożytnemu, specjalne dziecko kapitalistycznej produkcji towarowej, mająca za zadanie wyjaśnić ją: ekonomia polityczna. Ale w etyce znajdujemy znowu trzy istniejące obok siebie kierunki, wykazujące niejedną paralelę z trzema kierunkami starożytności, platonowskim, epikurejskim i stoicyzm: antymaterialistyczny — tradycyjna etyka chrześcijańska — i materialistyczny, angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 9

Człowiek ma nieszczęście należenia jednocześnie do obydwóch światów — do świata materii i świata ducha. Jest więc na pół zwierzęciem, na pół aniołem, waha się pomiędzy dobrym i złym. Ale jak Bóg panuje nad naturą, tak samo pierwiastek etyczny w człowieku posiada moc pokonywania pierwiastku naturalnego, żądz ciała i tryumfowania nad niemi. Zupełne szczęście jest angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 3

W rzeczywistości oraz w naturalnych popędach ludzi myśliciele jej widzieli zarodki wszelkiego dobra, a nie wszelkiego zła. Ten nowy kierunek myśli znalazł jednak z początku wdzięczną publiczność nie tylko wśród najbardziej postępowych warstw burżuazji, ale i wśród szlachty dworskiej, która wówczas zdobyła sobie taką nieograniczoną władzę w państwie, że w pogoni za rozkoszą życia również angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 1

Od czasu Odrodzenia zaczęło się znowu ożywiać badanie natury, a wraz z nim filozofia, która odtąd aż do wieku osiemnastego była przeważnie filozofią natury i jako taka rozszerzyła nasze poznanie daleko poza granice, osiągnięte w świecie starożytnym, opierając się na postępach, którymi Arabowie wieków średnich w naukach naturalnych wyprzedzili wiedzę grecką. Szczytem tej epoki filozoficznej angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 12

Ale ta prosiła, to jest praogień, jest materialną, znajduje się nie poza naturą, lecz w niej samej, a dusza jest śmiertelną, chociaż posiada dłuższe istnienie, aniżeli ciało ludzkie. W końcu i ona pochłoniętą zostaje przez praogień. Stoicyzm i platonizm stały się wreszcie elementami chrystianizmu i w tej formie pokonały epikureizm materialistyczny. Materializm jego mógł zadowalać angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 6

Wszystkie natomiast elementy, które wrogo odnosiły się do materializmu, musiały również odrzucać jego etykę i odwrotnie: kogo ta etyka nie zadowalała, temu nie wystarczał również materializm. I ta etyka egoizmu lub dążenia do szczęścia własnego ja dawała dość powodów do krytyki. Przede wszystkim nie wyjaśniała ona, w jaki sposób prawo moralne występuje jako moralny przymus, angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 15

Ale etyka i religia uchodziły teraz za nierozwiązalnie złączone zjawiska. Wprawdzie prawo moralne było logicznym twórcą Boga jedynego, ale w chrześcijaństwie raczej Bóg występuje jako twórca prawa moralnego. Bez wiary w Boga, bez religii niema moralności. Każda kwestia etyczna stała się kwestią teologii, a ponieważ najpierwotniejszą, najbardziej naiwną formą wszelkiego buntu socjalnego jest bunt moralny, angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 11

Ale w przeciwieństwie do Platona, widziała w prawie moralnym nie coś nadnaturalnego, lecz produkt natury. Cnota wynika z poznania natury; człowiek osiąga szczęście, jeżeli działa zgodnie z naturą, to jest zgodnie z wszechświatem, czyli z rozumem świata. Poznać naturę i zgodnie z nią postępować rozumnie, to jest cnotliwie, poddawać się dobrowolnie jej konieczności, nie troszcząc angielski dla prawników warszawa
Category: Podstawy etyki

angielski dla prawników warszawa

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów