adwokat Rzeszów

Etyka epoki oświecenia cz. 4

Przyczyny tego nowego epikureizmu miały wiele podobieństwa do przyczyn epikureizmu starego, tak samo i rezultaty, do których doszły. Pomimo to w jednym punkcie zasadniczym stary epikureizm różnił się gruntownie od nowego. Stary epikureizm nie objawiał się jako przewrót tradycyjnych poglądów religijnych; umiał się do nich zastosować. Nie był bowiem nauką klasy rewolucyjnej, głosił nie walkę, adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 14

Samemu nawet duchowieństwu chrześcijańskiemu — przynajmniej w jego masie — świat nie wydawał się więcej padołem nędzy, i ono przejęte było radością używania, pogodnym duchem epikureizmu, i to epikureizmu zgrubiałego, który nie miał nic wspólnego z jego pierwotną, starożytną filozofią. Pomimo to duchowieństwo musiało się trzymać etyki chrześcijańskiej, ale już nie jako wyrazu swych własnych adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 13

Nowy element do chrześcijaństwa wniosła wędrówka narodów, stwarzając na miejsce upadłego społeczeństwa państwa rzymskiego nowe społeczeństwo, w którym stare, słabe resztki rzymskiej produkcji i rzymskiej filozofii, zmieszane z młodzieńczo-świeżą materią giermańską i z jej naiwnym, zadowolonym z życia światopoglądem, wytworzyły nowy osobliwy układ życia. Z jednej strony kościół chrześcijański stał się węzłem, łączącym nowe twory adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 3

W rzeczywistości oraz w naturalnych popędach ludzi myśliciele jej widzieli zarodki wszelkiego dobra, a nie wszelkiego zła. Ten nowy kierunek myśli znalazł jednak z początku wdzięczną publiczność nie tylko wśród najbardziej postępowych warstw burżuazji, ale i wśród szlachty dworskiej, która wówczas zdobyła sobie taką nieograniczoną władzę w państwie, że w pogoni za rozkoszą życia również adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 5

Według materialistów francuskich, rodzaj i forma poglądów moralnych oraz poziom popędów moralnych zależą od stosunków życiowych ludzi, mianowicie od konstytucji państwa i od wychowania, Powoduje ludźmi zawsze interes własny. Ale ten interes może stać się w najwyższym stopniu interesem socjalnym, jeżeli społeczeństwo jest tak zorganizowane, że interes własny zlewa się z interesem ogółu, że popędy adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 12

Ale ta prosiła, to jest praogień, jest materialną, znajduje się nie poza naturą, lecz w niej samej, a dusza jest śmiertelną, chociaż posiada dłuższe istnienie, aniżeli ciało ludzkie. W końcu i ona pochłoniętą zostaje przez praogień. Stoicyzm i platonizm stały się wreszcie elementami chrystianizmu i w tej formie pokonały epikureizm materialistyczny. Materializm jego mógł zadowalać adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 15

Ale etyka i religia uchodziły teraz za nierozwiązalnie złączone zjawiska. Wprawdzie prawo moralne było logicznym twórcą Boga jedynego, ale w chrześcijaństwie raczej Bóg występuje jako twórca prawa moralnego. Bez wiary w Boga, bez religii niema moralności. Każda kwestia etyczna stała się kwestią teologii, a ponieważ najpierwotniejszą, najbardziej naiwną formą wszelkiego buntu socjalnego jest bunt moralny, adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 2

Jednocześnie z wystąpieniem na pierwszy plan etyki rozpoczyna się nowa nauka, nieznana światu starożytnemu, specjalne dziecko kapitalistycznej produkcji towarowej, mająca za zadanie wyjaśnić ją: ekonomia polityczna. Ale w etyce znajdujemy znowu trzy istniejące obok siebie kierunki, wykazujące niejedną paralelę z trzema kierunkami starożytności, platonowskim, epikurejskim i stoicyzm: antymaterialistyczny — tradycyjna etyka chrześcijańska — i materialistyczny, adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka świata starożytnego i chrześcijaństwa cz. 11

Ale w przeciwieństwie do Platona, widziała w prawie moralnym nie coś nadnaturalnego, lecz produkt natury. Cnota wynika z poznania natury; człowiek osiąga szczęście, jeżeli działa zgodnie z naturą, to jest zgodnie z wszechświatem, czyli z rozumem świata. Poznać naturę i zgodnie z nią postępować rozumnie, to jest cnotliwie, poddawać się dobrowolnie jej konieczności, nie troszcząc adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

Etyka epoki oświecenia cz. 1

Od czasu Odrodzenia zaczęło się znowu ożywiać badanie natury, a wraz z nim filozofia, która odtąd aż do wieku osiemnastego była przeważnie filozofią natury i jako taka rozszerzyła nasze poznanie daleko poza granice, osiągnięte w świecie starożytnym, opierając się na postępach, którymi Arabowie wieków średnich w naukach naturalnych wyprzedzili wiedzę grecką. Szczytem tej epoki filozoficznej adwokat Rzeszów
Category: Podstawy etyki

adwokat Rzeszów

podnośnik koszowy rzeszów
podnośniki rzeszów
wycinka drzew rzeszów
zwyżka rzeszów
usługi zwyżką rzeszów
wynajem zwyżki rzeszów
tłumacz rzeszów
biuro tłumaczeń rzeszów
tłumaczenia rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów
tłumacz przysięgły rzeszów niemiecki
tłumacz przysięgły rzeszów angielski
tłumaczenia przysięgłe rzeszów